Friday, December 23, 2011

Download and Install Portable Adobe Photoshop

Ni aku nak tunjuk ajar kat korang macam mana nak download adobe . Adobe ni free of charge , full version takde trial punya dan tak payah susah-susah nak taruk no siri . Cara ni senang dan mudah . Tuto ni pun secara tak sengaja aku jumpa kat blog salah sorang ni . Sebelum aku mula , aku nak creditkan pada Liyana sebab aku ambil dari dea tapi asalnya dari abg Apit . Jom kita mulakan .

1. First step , download adobe dulu . Tekan NI .

2. Kat situ ada perkataan download kan . Just klik situ .
3. Then , nanti dia keluar verification code . Copy balik apa yang dia tunjuk tu dalam kotak tersebut .
4. Next , ada keluar box cam gini .
p/s setengahnya ada yang keluar and ada yang tak . Aku download kotak atas ni tak keluar so korang tak payah rasa pelik semacam . Just go on je 
Downloadnya pula faham-faham jela masanya . Lama kan , haha . Sejam je pun takkan tak boleh bersabar kot . Nak ada adobe kan ? So sabar .

5. Lepas selesai je habis download tu korang extract file tu tersebut . Suka hati korang nak extract kat mana 

6. Pergi balik kat folder yang korang extractkan tu then cari folder adobe . Klik 
7. Kemudian run file tersebut dan akan keluar license agreement . Tekan je accept .
8. Done dah siap pun . Boleh la korang nak edit gambar bagi lawa atau yang lain .

Okay , selamat mencuba :) Belajar slow-slow jangan tension jadi gila sudah . Senyum lebar eh kome ada adobe sendiri , haha

2 comments:

YanaAbell said...

thanks 4 de sharing n kreditkan =)

Bobo Dawson said...

welcome , no prob :)